ملاقات

پله پله تا ملاقات خود آ !

ملاقات

پله پله تا ملاقات خود آ !

ملاقات

سلام
هرکسی باید جایی داشته باشه که بی دغدغه حرفهای دلشرو بزنه. اینجا واسه من مصداق این است که: "هیچ آدابی و تربیتی مجو...هر چه میخواهد دل تنگت بگو"

پیام های کوتاه
محبوب ترین مطالب

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۳
از "مثلاً مهندس"

پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

 

ایمان در سه چیز است: صداقت در گفتار، وفای به پیمان، ادای امانت.

 

دینداران جدی بگیرند.!!!!!!!!!!!!surprise

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۱
از "مثلاً مهندس"

از تاریخ باید عبرت گرفت. الان در زمینه‌ی هسته‌ای داریم مذاکره می‌کنیم. دقت کنید که چه کسانی دارند مذاکره می‌کنند. آقای روحانی و دکتر ظریف. یعنی همان دو نفری که در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی مذاکره می‌کردند و آخر به چه افتضاحی کشیده شد مذاکرات و ایران مجبور شد تعلیق را بشکند. اون وقت آقای روحانی در زمان انتخابات 92 جلوی مردم می‌گه که ما تعلیق نکردیم که. آره ما تعلیق نکردیم تو راست می‌گی. ای خدا!!!!!!!!!!!!!angry

ما در این شرایط نیاز داریم که از تاریخ عبرت بگیریم. به حرفای آقای روحانی و دکتر ظریف که شاید جنبه‌ی پاک کردن گذشته‌ی خودشان را داشته باشد نمی‌گویم گوش نکنیم، گوش کنیم ولی به دیده‌ی تردید بنگریم. به هر حال آنها انسان هستند. ما (مردم) به عنوان اصلی‌ترین جزء این کشور باید بدترین احتمال‌ها را در نظر بگیریم. احتمال اینکه دوباره ما تعلیق کنیم و دیگران هیچ کاری نکنند. احتمال اینکه به بهانه‌ی توافق، اسرار نظامی ما را بدزدند، هر چند که آقایان می‌گویند اینطور نمیشود ولی نمی توان خرگوش بود و خواب خرگوشی دید. این آقایان که الان دبدبه و کبکبه‌ای برای خودشان دارند کارگزاران ما هستند و نه روسای ما. این را باید واقعاً بفهمیم.

 

به هر حال پیشینه‌ی این آقایان زیاد خوب نیست و باید بسیار هوشیار بود که خدای نکرده اگر اینها گول دشمن را خوردند ما جلوی دشمن را بگیریم. این واقعیت را جدی بگیریم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۳
از "مثلاً مهندس"

زیبا و واقعی!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۶
از "مثلاً مهندس"

چند وقتی است که کتابی میخوانم با عنوان قواعد کار (The Rules Of Work) از نویسنده‌ای به نام ریچارد تمپلار (Richard Themplar). واقعاً کتاب خواندنی و به درد بخوری است. از اینجا میتونید دانلودش کنید.

یه سری نکات در مورد اینکه چه جوری در محیط کار باشید و رفتار کنید در این کتاب نوشته شده که واقعاً در فضای اداری ایران کاربردی است. بنابراین میتونیم حدس بزنیم که محیط کاری در خارج از کشور هم تقریباً با داخل یکسان است و این جای البته نگرانی دارد. چرا؟ چون اگر فرض کنیم ما در فرهنگ ایرانی-اسلامی زندگی می کنیم و آنها در یک فرهنگ غربی-مسیحی-بی‌دینی زندگی می‌کنند در اینصورت معلوم است که ما به فرهنگ خودمان پایبند نیستیم. البته نمی توان گفت که محیط اداری از جمله مواردی است که تحت تاثیر فضای فرهنگی نیست و به فضای انسانی مربوط است و بنابراین در همه جا یکسان است. این فکر از بن اشتباه است. بنابراین جای نگرانی اینجاست که چرا با داشتن فرهنگ ایرانی-اسلامی و این همه الگوهای درست ما نتوانستیم نه فرهنگ خودمان را نهادینه کنیم و نه اینکه از الگوها استفاده مناسب کنیم. واقعاً جای نگرانی است. واقعاًcryingcryingcrying

 

به هرحال حالا که این فرهنگ رو نداریم لااقل باید بدونیم چه جوری در فرهنگ غربی-مسیحی-بی‌دینی گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم تا شاید بتوانیم کاری انجام دهیم. بنابراین خواندن این کتاب به هر حال مفید فایده خواهد بود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴
از "مثلاً مهندس"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۸
از "مثلاً مهندس"

هر چند گفتن اینکه یک مهندس صنایع واقعی چه شرایط لازم و کافی باید داشته باشد سخت است ولی امروز مطمئن شدم که یک مهندس صنایع واقعی باید حداقل دو نرم افزار را به خوبی و با جزئیات بشناسد:

اول نرم افزار MSP یا Microsoft Project

دوم نرم افزار Visio

 بلد بودن این دو نرم افزار جزو شروط لازم یک مهندس صنایع واقعی است. حالا چرا باید این دو تا رو بلد باشیم؟ جوابش واضح است. چون یک مهندس صنایع دو زمینه کاری بسیار گسترده پیش روی خود دارد. یا اینکه در زمینه کنترل پروژه فعالیت نماید که پر واضح است باید به نرم افزارهای این حوزه که کف آن MSP است مسلط باشد. یا اینکه در زمینه بهبود سیستم‌ها و روشها فعالیت دارد که باید به ابزاری جهت مدل سازی این سیستم‌ها تسلط کافی داشته باشد و یکی از بهترین ابزارهای این حوزه نرم افزار Visio است.

 

به همین راحتی!!!!

 

البته لازم به ذکر است که یاد داشتن یک زبان برنامه‌نویسی مانند Python یا #C یک مزیت فوق‌العاده برای یک مهندس صنایع محسوب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۴
از "مثلاً مهندس"